Una assemblea
realitzada sense convocatòria oficial -només un parell de notes informatives al
web- ni ordre del dia publicat. Absolutament impugnable, segons el meu entendre.
Una vegada a la
sala d’actes de Can Pasqual, una dotzena d’assistents. Cap documentació en
paper que es pogués consultar. Assemblea tipus “Powerpoint”, “passa palante,
pon la otra” que no permet que entenguis res. De tota manera intentaré fer un
resum:
PART ECONÒMICA:
No us puc dir quin
és l’estat de caixa perquè no en van informar. Així que no sé quan hi havia a la caixa
ni al compte bancari a data d'ahir (de vegades la millor manera de no donar explicacions és
no comentar gaire res).
Contracte de gestió
del camp: No deixa ni un euro “pero nos interesa para poder gestionar el campo”.
Estava jo en que s’havien (els directius) empassat unes condicions draconianes
per tal de comptar amb una mirada favorable des de l’àrea d’esports, una mena d’aliat
institucional per submissió (per si em donava per muntar una candidatura pròpia
a darrera hora), però no imaginava que els haguessin “tangat” tant.
La subvenció anual:
Amb sort es cobrarà al juny, si és que es cobra, de moment 0.
Aquí no sé si es
millor considerar la dita “Qui té el cul llogat no té dret a cadira” o aquella
altra que diu “Roma no paga als traïdors”. Bé Jordi, bé; com te’ls has rifat! (em sembla). Aix aquelles reunions clandestines! Aix aquelles declaracions d'estimació mútua!
El president
reconeix que “hemos tenido un exceso de gasto porque las equipaciones que dimos
nos costaron más de lo previsto". Doncs malament, les comandes es fan a preu
tancat, guaita quines coses! Molt cares no devien ser, perquè les lletres i els
escuts ja s’estan caient i estem tot just a mitja temporada!
L’ “exceso de gasto”
va provocar, segons el president, que es tanqués l’any 2012 amb un dèficit de 9.300
€.
En una entitat com la nostra estar amb números negatius vol dir que estàs deixant
d’atendre pagaments (no hi ha cap fons de reposició), siguin proveïdors,
entrenadors, treballadors o tots alhora. O que estàs posant els diners de la
teva butxaca, cosa que no crec que sigui el cas.
Veiem, reconegut
pel president que quan es van fer càrrec del club (febrer de 2012) hi havia uns
14.000 € disponibles (a mi em sembla que era més, llevat que acabessin per no
cobrar la darrera part del contracte de gestió del camp -cosa que m’ensumo- i/o
la darrera part de la subvenció -cosa que no descarto-) i que a 31/12/2012
estaven en -9.300 €, resulta que: l’ “Exceso de gasto” es xifra en 23.300
€ gastats per damunt dels ingressos i que es van esfumar en 10 mesos. Però
tranquils, el president va dir que en el que queda de temporada no hi haurà tanta despesa i que,
quan cobrin la subvenció, es recuperarà l’equilibri. Encara retrona a les meves
oïdes una frase escoltada cap a finals del mes d’octubre entre directius “tenemos
que gastar este año para que se note el cambio, si no lo hacemos ahora ya me contarás...”. Doncs això,
que han gastat. Espero que no passi com al conte de la cigala i la formiga...
PART ESPORTIVA:
El directiu
responsable de l’àrea esportiva va dir que “Todo está bien. Todos los equipos
del club están en condiciones de conseguir luchar por los objetivos que les
corresponden” Doncs collonut! Jo no ho veig així ni posant-me les ulleres de
veure de color rosa. Una vegada més ens va explicar la “estructura deportiva” i
allò del “scouting”, va dir que l’any vinent reforçaran el futbol base posant
entrenadors de nivell “aunque nos cueste y tengamos que hacer algún
esfuerzo”.
També van refermar la seva aposta pel futbol femení manifestant que el “potenciarán”.
A mi, vist el que
portem de mandat, m’agafa el riure, base... femení...
El que si va dir ben
clar és que possiblement la propera temporada hi hauran dos equips sèniors, per
a que cap juvenil dels que passa a amateur no es quedi sense equip (que n’és de
bonic vetllar per la família...).
Per a arrodonir-ho
tot crearan una nova coordinació de futbol amateur. Això si que serà un equip enorme:
Ara només tenim 1 director tècnic (cobrant), 1 coordinador general (cobrant), 1
coordinador de futbol 11 (cobrant) i un coordinador de futbol 7 (cobrant). És
evident que manca 1 coordinador de futbol amateur (cobrant també, és clar)
Desconec, un any
després, qui és el tresorer del club (us repto a esbrinar la composició de la “Junta
Directiva” amb expressió dels càrrecs de Secretari/a i Tresorer/a. A veure si
ho trobeu per enlloc!) però el planyo, no ho tindrà gens fàcil.
PART SOCIAL:
No es va fer ni un
comentari. El faré jo: Certifico la mort del català com a idioma vehicular en
les relacions socials del club. Tot en castellà, powerpoint’s inclosos.
FINAL: Encara que m’està
quedant llarg no vull acabar sense mencionar les absències de directius en l’Assemblea.
Van assistir-hi el president, els dos vicepresidents i un vocal (més la secretària
-crec-, que anava passant power’s), els altres no van venir. No, tampoc no ens
van informar que haguessin excusat la seva presència.
No penseu que va
haver-hi per a més, en 58’ s’havien pelat l’Assemblea.
Observació I:
Que continuïn sent complaents amb l’àrea d’esports de l’ajuntament d’Esparreguera (i
no em refereixo a tècnics i directora), que, potser, encara els hi tocarà pagar la vaselina.
Observació II: No es va procedir a votar l'aprovació del compte de resultats de l'exercici anterior, ni l'aprovació del pressupost per a aquest exercici, així que tècnicament no està aprovada ni una cosa ni l'altra.
Observació III: Com a reunió informativa, això que vam fer ahir, em val. Com a assemblea no. No sé com explicaran a l'acta l'aprovació de comptes i pressupost. Caldrà veure-ho.
Ara tornarem a passar uns dies d’aquells en els que em miren malament, però se me’n fot.
Ara tornarem a passar uns dies d’aquells en els que em miren malament, però se me’n fot.
Perdoneu, però algú ho havia de dir!
Salut i
transparència (deien).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada